16 August 2007

20 de ani

Eram cam in clasa intai,ceea ce inseamna ca ea era in a 2a. Cu parul balai, cu ochi albastri si luminosi, ca de printesa, cum ii priveam eu atunci, imi zambea mereu prietenos si se juca cu mine,atat cat timpul ii permitea. Mama o tinea din scurt, avea un program bine stabilit. Scoala, pauza scurta, somn,teme,antrenamente,somn, a doua zi la fel. An dupa an.
Fetita cea frumoasa a devenit adolescenta, dar si-a schimbat doar varsta. Inocenta era la locul ei. Copil cuminte, ascultator, elev model, sportiv cu premii peste premii. Ce isi mai putea dori un parinte pentru fiica sa?
Imi aduc aminte mai bine de Stanca cea din copilarie. Apoi nu am mai avut timp sa o vad. Doar de pe balcon,cand eu fumam si ea isi plimba cainele,neaparat cu mama ei alaturi.Nu a mai avut viata sociala.Nu a avut voie sa aiba prieten.Nu avea voie in cluburi. Doar scoala, somn, antrenamente. Mama sa ii gasise scopul in viata: tenisul. Mancarea nu mai avea ce cauta in viata ei. O vedea prea grasa si un iaurt pe zi trebuia sa ii fie suficient.
A venit si marea zi, a castigat contractul pentru SUA. Si Stancuta mea si-a facut bagajul, s-a dus, a jucat pt ei , insa au lasat-o puterile si i s-a facut rau. Controlul de specialtate a scos la iveala faptul ca ea avea probleme cardiovasculare si ca era anorexica. I s-a spus sa inceteze cu sportul,dar pt mama sa era ceva de neconceput.Si ea a continuat.
14.08.1007. Stanca se hotaraste ca asa nu se mai poate. Ca i-a fost furata copilaria si ca in toti acesti 20 de ani a dat ce-a avut mai bun din ea,poate chiar mai mult. Si a plecat dintre noi.A facut un atac cerebral.La 20 de ani!!!!Unii spun ca zborul i-a fost frant si ca nu a mai avut timp sa castige si alte campionate internationale/nationale. Doar atat au putut vedea la ea? Era o tanara care inca nu apucase sa guste viata, vedea doar tenis, carte si mama super-posesiva.

Rest in Peace, Stanca Muresan! Sper ca acolo viata sa iti fie mai linistita si mai libera! Imi va fi dor sa te vad zambind chiar si cu ochii!

Pentru alte detalii dsp viata ei sportiva si dsp moartea ei: aici

No comments: