10 January 2011

Chestionarul lui Proust sau cum incepe noul an pe blog

Am avut nsite probleme cu blogul, mai exact cu postarea pe el; de cate ori dadeam publish, aparea o eroare. Se pare ca a trebuit sa treaca o luna sa se remedieze - la limita chiar, caci facusem planul sa trec la wordpress. Mai stau o vreme pe aici, am si de recuperat niste chestii care trebuiau sa apara aici de o vreme buna.

Printre altele, am gasit azi un notepad cu "Chestionarul lui Proust"Candva a raspuns insusi Marcel Proust la un set de intrebari de oracol, iar felul ferm si indraznet in care marele scriitor si-a asezat raspunsurile a facut celebru chestionarul cu pricina.


Aveti aici raspunsurile mele, iar unde nu stiti vreun nume, va recomand sa-l cautati pe gugal, promit ca nu veti fi dezamagiti.

1. Principala mea trăsătură – empatia
2. Calitatea pe care doresc să o întîlnesc la un bărbat – sensibilitatea intelectuala
3. Calitatea pe care o prefer la o femeie - loialitatea
4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei – inteligenta, spiritul de aventura, siguranta
5. Principalul meu defect -  extremele si izolarea
6. Îndeletnicirea mea preferată -  Viata 
7. Fericirea pe care mi-o visez -  Stabilitate (pe toate planurile)
8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire -  pierderea unui membru sau a unui simt
9. Locul unde aş vrea să trăiesc -  In locuinta construita/muncita de mine si aranjata dupa propriul gust
10. Culoarea mea preferată - rosu
11. Floarea care-mi place -  Macul si Laleaua
12. Pasărea mea preferată -  Phoenix
13. Prozatorii mei preferaţi - George Orwell, Chuck Palahniuk, Pascal Bruckner, J.S.Foer, etc
14. Poeţii mei preferaţi – Nichita Stanescu
15. Eroii mei preferaţi din literatură -  Micul Print, Oskar Schell, Tyler Durden
16. Eroinele mele preferate din literatură – Sussana Kaysen
17. Compozitorii mei preferaţi - Brian Eno, Igor Stravinski, Iannis Xenakis, Mozart, Chopin, Beethoven
18. Pictorii mei preferaţi -  Warhol, Salvador Dali, Wassily Kandinsky
19. Eroii mei preferaţi din viaţa reală - No heroes, no Gods.
20. Ce urăsc cel mai mult -  Minciuna si violenta
21. Calitatea pe care aş vrea s-o am din nastere - Citirea gandurilor
22. Cum aş vrea să mor - Rapid, original
23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă -  Cele sentimentale
24. Deviza mea -  "Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better." sau pe aceeasi idee: "Always make new mistakes".

No comments: